wtorek, 21 lutego 2017

''Motoryzacja kolem sie kreci'' - Ferrari 250Gto


Witajcie Moi kochani czytelnicy.Chciałem powiedzieć że mamy taki piękny wtorek,ale nie chce okłamywać samego siebie.Leje,jest szaro i zimno,co na pewno nie motywuje nas do działania,ale w takie dni jak te lubię siąść przed komputerem z herbatką i dobrą muzyką i z przyjemnością napisać dla Was posta.Co dzisiaj ? Dzisiaj w naszym cyklu ''motoryzacja kołem się kręci'',padło na Ferrari 250Gto.
Jest to sportowy model produkowany przez włoską firmę, dawno dawno temu,bo w latach 60. XX wieku (dokładnie : 1962-64).Cóż co do osiągów,to jak na nasze teraźniejsze czasy,nie urywają d**y,ale wtedy to był szał i wogóle zdziwienie,jak oni zrobili coś tak szybkiego,co robi setkę w 6,2 sekundy i rozpędza się do 265 km/h ? No ja się pytam jak....Tak wtedy mówił co drugi człowiek,który interesował się motoryzacją w tamtych czasach.Co do mocy to wynosiła ona 300 km,moment na poziomie 343 Nm.Bez szału....ale model 250 Gto,jest modelem zasłużonym i zapewne koncern z Włoch chwali się nim na lewo i prawo....dlaczego ? Brał udział w wielu wyścigach,wiele razy stawał na podium,wraz ze swoim kierowcom.
Wszystko zawdzięczamy tutaj takiemu silnikowi i aerodynamicznej karoserii.Tak dla porównania,to Porsche 911 produkowane w tych samych czasach co Ferrari 250 Gto,miało silnik o mocy 130 km,i nosił w tamtych czasach miano sportowego samochodu,który dysponuje niezłymi osiągami.Uważam że w kwestii osiągów już nic więcej dodawać.Moi drodzy,na dzisiaj to tyle,myślę że taka krótka notka do herbatki będzię idealna,zachęcam do rzucenia okiem na zdjęcia,jak i odsyłam do innych tematów,które są na naszej stronie.....Bon Appetit !


k.



1 komentarz:

  1. Takie auta faktycznie są bardzo ładne i ja jestem zdania, że może kiedyś uda mi się mieć taki pojazd. Jestem również zdania, że fajnie o zakupie auta do 15 tysięcy złotych napisano w https://kioskpolis.pl/auto-do-15-tys-przeglad-ekonomicznych-modeli/ i na ten moment ja właśnie takiego samochodu szukam.

    OdpowiedzUsuń