wtorek, 28 lutego 2017

"Motoryzacja kołem się kręci" - Fiat 500

   Witajcie Kochani! Nie było mnie tu dwa tygodnie, musicie zrozumieć napięty grafik maturalny, w dodatku w szkole muzycznej, także lekko nie jest, ale dziś już się spiąłem i mam dla Was kolejną motoryzacyjną perełkę, w sumie dobrze powiedziane.... nie perłę, tylko perełkę, a to dlatego, że dzisiejszym bohaterem jest uroczy Fiat 500!
   To włoskie maleństwo rozpoczęło swój żywot w 1957 roku w Turynie. Miał być przeznaczony dla włoskiej klasy średniej i pełnić funkcję małego praktycznego na swój sposób autka dla każdego. Coś jak VW Beetle za Hitlera.
   Fiat 500 posiadał 6 wariantów silnikowych do wyboru, aczkolwiek wszystkie miały pojemność około 500cm3 i były dwucylindrowe. Najmocniejszy z nich dysponował mocą.... no właśnie, nie śmiejcie się :P 21KM. Tak wiem, że to kompletna tragedia, ale na końcówkę lat 50 zupełnie wystarczająca. Poza tym samochód ważył zaledwie 525kg.
   Co do stylistyki wozu, to właśnie ona jest główną jego zaletą, no bo spójrzcie na niego! Czyż nie był uroczy? Nie żebym płakał ze wzruszenia, ale naprawdę ma coś mega słodkiego w sobie. Poza tym świetnie pasował do tych urokliwych, włoskich miasteczek, gdzie są wąskie uliczki z wiszącym praniem przez całą ich szerokość. To jest właśnie środowisko Fiata 500. 
   Na koniec tej cotygodniowej ciekawostki z historii motoryzacji powiem Wam, że włoski koncern spisał się na medal przy produkcji nowej 500-tki od 2007 roku. Serio w pełni zachowano jego wdzięk oraz charakter. I z tego się cieszmy!

Redaktor naczelny
F.L.



9 komentarzy:

  1. Jak widać ten model jest cały czas aktualny, gdyż jego produkcja od jakiegoś czasu została wznowiona. W sumie dla kobiet takie auto jak najbardziej może być fajne i w szczególności jeszcze aby poruszać się po mieście, ze względu na swoje gabaryty. Warto także mieć wykupione ubezpieczenie AC https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-ac/ gdyż nigdy nie wiemy co może nam się wydarzyć na drodze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat nie w moim guście, ale jak ktoś lubi retro to idealny wybór. Co do ubezpieczeń komunikacyjnych, czy to obowiązkowego OC czy tych dodatkowych to polecam szukać za pośrednictwem http://kompleksowaochrona.pl/ . Znajomy mówił że dzięki kalkulatorowi udało mu się składkę OC obniżyć o kilka stówek

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nigdy nie miałem okazji tym samochodem jeździć więc ciężko jest mi cokolwiek na jego temat powiedzieć. Muszę przyznać, że także czytałem niedawno na stronie https://epoznan.pl/news-news-108229-warsztat_samochodowy_mechanik_oraz_serwis_samochodowy_poznan gdzie jest dobry mechanik w Poznaniu, ponieważ potrzebowałem wykonać ważną naprawę.

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie jest to na pewno fajne auto, ale moim zdaniem jest dedykowane w głównej mierze dla kobiet. osobiście mogę każdemu polecić również posiadanie kontaktu do pomocy drogowej https://www.pomocdrogowalublin.pl/oferta/ gdyż tak naprawdę nie wiemy co może nas na drodze spotkać.

    OdpowiedzUsuń