wtorek, 7 lutego 2017

"Motoryzacja kołem się kręci" - Lancia Stratos

     O matko, kiedyś to się budowało auta... powiem Wam szczerze, że dzisiejsza perełka z przeszłości jest dla mnie naprawdę wyjątkowym autem, dlaczego? Zaraz wszystko wyjaśnię. Zapraszam na spotkanie z Lancią Stratos!
     Pamiętam dobrze jak zobaczyłem ją pierwszy raz w 14 sezonie Top Gear (R.I.P) i od razu mnie urzekła. Pomyślałem sobie najpierw, że jest paskudna, ale im dłużej się tej paskudzie przyglądałem, tym bardziej się do niej przekonywałem i zakochiwałem. W końcu uznałem ją za piękną! A oto kilka szczegółów...
     Model Stratos był produkowany w Turynie w latach 1973-78. Liczba egzemplarzy, które wyjechały z tamtejszej fabryki to 492. Zaprojektowany przez Bertone, miał być typowym samochodem sportowym. Niepraktyczny i ciasny w środku, ale kogo to obchodzi skoro zapisał się w historii jako genialna rajdówka. Wyobraźcie sobie, że to auto wygrało WRC aż 3 razy! Patrząc na jego płaską, kanciastą i agresywną stylistykę ciężko było uznać go za faktyczny samochód do pokonywania bezdroży. A jednak! Cała tajemnica sukcesu Lancii Stratos (oprócz nietuzinkowego wyglądu) kryła się w bebechach. Auto miało centralnie umieszczony silnik o pojemności 2.4 litra V6 od Ferrari. Mogło pochwalić się mocą 190KM! A melodia z wydechu to czysta poezja brzmienia starego sportowca. I tak właśnie Lancia zjadała konkurencję w słynnych rajdach. 
     Dla mnie jest to auto legenda, samochód, który ma duszę mimo swojego dziwacznego wyglądu i niepraktyczności. Ale to jest w nim właśnie najpiękniejsze i chciałbym żebyście również spojrzeli na Stratosa w ten sposób....

Redaktor naczelny
F.L. 



1 komentarz:

  1. Bardzo ładne i zarazem specyficzne auto, ale myślę, że na naszych drogach na pewno zrobiłoby trochę zamieszania. Ja ostatnio szukałem odpowiedzi na to jak mam znaleźć najtańsze OC do mojego pojazdu. Po przeczytaniu <A href="https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/>https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/</a> odnalazłem odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń