wtorek, 17 stycznia 2017

Motoryzacja kołem się kręci - Mitsubishi Lancer Evolution

Aż ja czekałem na ten wtorek.Czekałem i czekałem i się doczekałem,zapytacie dlaczego ? Ano dlatego,że mam zaszczyt pisać o czymś wspaniałym.Mowa oczywiście o Miśku Evo.Świetne auto,świetna historia.

Spróbuję Wam ją teraz przybliżyć.Zatem,pierwsza generacja Lancera pojawiła się na rynku dokładnie 1973 roku,a rok później auto pokazało się w Europie.Jak powstał Lancer ? Już Wam mówię - wszystko dzięki jego większemu bratu,mowa o modelu Galant.Auto odniosło ogromny sukces na międzynardowowych rynkach i cieszyło się dość dobrą sprzedażą.Japończycy ucieszeni sukcesami tego modelu,postanawiają zbudować coś lepszego i zwiększyć swój sukces.Przenosimy się do roku 1992,kiedy to powstaje 1 Lancer Evolution.Początkowo otrzymał on silnik niewielki,bo o pojemności 2.0 l,oczywiście turbodoładowany (4G63),podobny silnik był montowany w modelach eclipse i galant,natomiast poddano go modyfikacjom,gdyż koncern,chciał stworzyć coś szybszego.I w ten sposób dzięki pewnym zmianom,wykrzesali 250 km przy 6000 obr/min.



Do dnia dzisiejszego powstało aż 10 generacji kultowego i szybkiego lancera EVO.Jednak producent powiedział że możliwe jest że powstanie generacja 11,która będzie hybrydowa,gdyż Japoński koncer powiedział że zakończy produkcję tego konkretnego modelu w 2015 r.Ciekawi mnie,czy przyszykują dla klientów coś jeszcze ? Mam nadzieje bo kocham Lancera....

k.





3 komentarze:

  1. Bardzo ładny samochód i jestem przekonany, że moc którą on posiada to raczej ciężko byłoby wykorzystać na naszych drogach. Natomiast moje auto w ostatnim czasie stało się bardzo awaryjne. Na całe szczęście pomoc drogowa https://robex-pomocdrogowa.pl/ okazała się bardzo dobrym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie sam samochód jest bardzo ładny i mam nadzieję, ze i ja kiedyś będę mogła taki mieć. Zawsze należy także pamiętać o ubezpieczeniu OC na nasz samochód. Ja nawet niedawno na stronie https://kioskpolis.pl/towarzystwo-ubezpieczeniowe/ czytałam czym de facto jest towarzystwo ubezpieczeniowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie samo auto jest bardzo ładne, ale przecież nagle może nam się ono zepsuć. Właśnie dlatego ja zawsze mam przy sobie kontakt do pomocy drogowej https://holowanie.i-poznan.pl/ i to jest możliwe najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń