wtorek, 14 marca 2017

"Motoryzacja kołem się kręci" - Porsche 928

Guten Abend!

   Moi Drodzy! Przywitałem Was po niemiecku, więc jak zapewne przypuszczacie przygotowałem na dzisiejszy wieczór ciekawostkę o samochodzie zza naszej zachodniej granicy. Owszem, mianowicie o Porsche 928!
   Produkowany w latach 1977-1995 model 928, był również coupe z segmentu G, jak 911-tka. Można natomiast uznać naszego dzisiejszego bohatera za pewną alternatywę dla "rozpłaszczonego Beetla", ponieważ zmieniono jego stylistykę. Wydłużono maskę, a z tyłu umieszczono wielką, charakterystyczną szybę i sporą lotkę.

   Kolejną różnicą był silnik. Tutaj umieszczono go z przodu, a skrzynia biegów powędrowała na tylną oś w celu lepszego rozmieszczenia masy. Napęd pozostał tylny, tak jak w 911. Pod maskę mogło trafić aż 6 konfiguracji silnikowych od skromnego 4.5l V8 i mocy 240KM, do wersji GTS, gdzie można było się cieszyć potężną jednostką o pojemności 5.4 litra V8 i mocy 350 koni mechanicznych. Dzięki temu kierowca mógł rozpędzić się do setki w 5.4 sekundy i wykrzesać nawet 270km/h
   Niestety w 1995 roku koncern ze Stuttgartu zrezygnował z dalszej produkcji tego modelu, ponieważ stwierdzono zbyt małe zainteresowanie nim w stosunku do popularnej 911-tki. I powiem Wam, że szkoda, bo tak jak wcześniej wspomniałem, 928 był alternatywnym samochodem i wprowadzał pewną świeżość i odmienność do gamy Porsche. Kto wie jakby dzisiaj wyglądało... ;)

Redaktor naczelny
F.L.
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz