wtorek, 18 kwietnia 2017

"Motoryzacja kołem się kręci" - Toyota Supra

   W naszym cyklu przyszedł czas na legendę japońskiej motoryzacji. Panie i Panowie, oto przed Wami kultowa Toyota Supra!
   Od razu chciałbym sprostować, że opisuję dzisiaj trzecią generację tego modelu, ponieważ wcześniejsze wersje były spokrewnione z Toyotą Celicą i nawet nosiły jej nazwę jako środkowy człon. Dlatego mowa tutaj o trzeciej generacji Supry i jej emancypacji :P Ten kultowy, japoński dwuślad zaczął samodzielne życie w 1986 roku. Następnie produkowano go przez 7 lat z całkiem niezłym rezultatem. Pod maskę trafiła solidna, rzędowa szóstka o pojemności 3 litrów. Motor o mocy 203KM w połączeniu z tylnym napędem dawał dużo frajdy z jazdy. W 1987 roku wsadzono Suprze turbosprężarkę. Dzięki temu zabiegowi moc wzrosła do 233KM. Dodano ABS i LSD
   Od 1990 roku, na japońskim rynku, samochód rozwijał już moc 280KM. A co ze stylistyką? W zasadzie była podobna do innych cudów techniki tamtej epoki. Dość długie coupe ze spojlerem, do którego wzdychała większość fanów ówczesnej motoryzacji. Auto stało się bardzo popularne i wystąpiło w wielu filmach. Było i jest nadal bardzo często tuningowanym modelem.

 Do dzisiaj, najbardziej znana jest ostatnia wersja Supry czyli 4-ta. Spotkać ją dzisiaj na ulicy, to rzadkość, a co za tym idzie, zwiększają się ceny używanych egzemplarzy. Czekamy zatem na nową Suprę, która podbije nasze serca ;)


Redaktor naczelny
F.L.

1 komentarz:

  1. Dokładnie pamiętam jak to auto mi się podobało i ja zawsze chciałam je mieć. Na ten moment oczywiście jeżdżę innym pojazdem i wiem, że bardzo ważną sprawą jest posiadanie fajnego ubezpieczenia. Nawet czytałam o dobrowolnych ubezpieczeniach w https://kioskpolis.pl/dobrowolne-ubezpieczenie/ i nie wiedziałam wcześniej, że takie coś jest.

    OdpowiedzUsuń