wtorek, 27 grudnia 2016

"Motoryzacja kołem się kręci" - Porsche 911

     Święta, święta i po świętach!🎄 Jak co roku nakręcaliśmy atmosferę gdzie się dało już miesiąc wcześniej, a gdy przyszło co do czego, to nawet się nie obejrzeliśmy jak te dwa, cudowne dni dobiegły końca. No ale trudno.... my jednak dalej w świątecznym nastroju🎅 wracamy do pracy i opisujemy kolejną motoryzacyjną legendę, dziś padło na kultowe Porsche 911!
     Nie znam osoby, która nigdy tego auta nie widziała, bądź o nim nie słyszała. Kiedy pierwsza generacja wyjechała na europejskie drogi 1964 roku ludzi ogarnęło szaleństwo. Nowatorskie rozwiązania techniczne i stylistyczne napędziły poźniejszą legendę czyniąc z 
niej jedno z najpopularniejszych samochodów w historii ludzkości. 
Charakterystyczna garbata sylwetka, silnik umieszczony za tylną osią. Stuttgartowskie coupe pierwszej generacji wyposażono w 4 silniki 6-cylindrowe typu Boxer do wyboru. Najmocniejszy z nich miał pojemność 3.3l i generował moc 300KM. W konfiguracji z półautomatyczną 4 biegową skrzynią i gwarantowanym do dzisiaj tylnym napędem
samochód dawał ogromną frajdę z jazdy.
     Prawda jest jednak taka, że obecnie 911 posiada ilość odmian w liczbie 345193701930193,(3) 😜, ale stylistyka auta pozostała praktycznie niezmienna od kilkunastu lat. Ferdinand Porsche, projektując swój flagowy model rzeczywiście szarpnął się na ekstrawagancki jak na tamte czasy design. Dzisiejszy wóz różni się od tego pierwszego w dość dużym stopniu, aczkolwiek ostatnie kilka generacji nie różni się od siebie praktycznie niczym. To dlatego przestałem lubić to auto. Jest dla mnie nudne i oklepane. 
     Mimo wszystko nie można odebrać mu splendoru i pięknej karty jaką Porsche 911 zapisało w historii motoryzacji.





Redaktor naczelny
F.L.⛄🌠

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz