sobota, 13 maja 2017

3 niemieckie kombi, który najlepszy???

Witajcie po przerwie moi Drodzy!
   Dzisiaj postanowiłem zająć się pojedynkiem 3 mocarnych kombi i wyłonić, albo i nie, najlepsze z nich. Zatem do dzieła....!
   Na pierwszy ogień wybrałem BMW M5 Touring. Jego obecna wersja F10-11 weszła do produkcji w 2010 roku i od początku osiągała bardzo dobre wyniki w sprzedaży, przez co możemy ją oglądać już 7 lat. Silnik w kombiaku różni się znacznie od wersji w sedanie. Mamy zatem jednostkę 5.0 litra twin-turbo V10 o mocy 507KM i 520Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na tylną ośkę. Auto rozpędza się do setki w 4.8 sekundy przy automatycznej skrzyni, co jest bardzo dobrym wynikiem, jak na kombi oczywiście ;). Vmax to 250km/h. Co do wyposażenia, to klienci BMW mogą cieszyć się technologią najwyższej jakości. Konsola centralna posiada wiele sprytnych systemów wbudowanych w komputer pokładowy, jest oczywiście nawigacja satelitarna, świetny zestaw audio, czy wielofunkcyjna kierownica, z której zarządzamy parametrami samochodu. Wszystko wypełnia elegancki karbon i aluminium. W przypadku kombi kluczową informacją jest pojemność bagażnika. Tutaj mamy więc do dyspozycji 1680l.
   Drugim Niemcem, którego chciałbym Wam przedstawić jest masywne Audi RS6 Avant. Auto z rocznym obyciem rynkowym proponuje klientom 4 litrowego benzyniaka V8 o mocy uwaga....605KM! Potężna jednostka dysponuje maksymalnym momentem wynoszącym aż 700Nm. 8 stopniowa skrzynia przenosi moment na wszystkie 4 koła, co wpływa na przyspieszenie do setki, które wynosi zaledwie 3.7s. Jak na razie Audi bije Bejce na łeb, na szyję. Jednak mimo szybszego startu oba auta ogranicza Vmax 250km/h. Pojemność bagażnika jest identyczna jak u poprzednika, a wnętrze oferuje nie mniej zaawansowany technicznie komputer pokładowy i gadżety multimedialne do zabawy w czasie podróży.
   I na koniec, zanim przejdę do mojej opinii i podsumowania, podrzucam Wam Mercedesa E63 AMG S (2017)! Samochód drący japę gdziekolwiek się pojawi. Pod jego maską drzemie znana już fanom marki 4-litrowa jednostka V8 z podwójnym turbo. Moc jaką można wykrzesać, to 612KM, czyli tylko o 7 więcej niż w Audi. Jednak moment jaki oferuje Merol to aż 850Nm rozkładające się na 4 koła. Startujemy do setki w 3.4 sekundy i pędzimy 290km/h! Co do wyposażenia, to tak jak poprzednicy E klasa oferuje najwyższe standardy. Naszpikowane elektroniką wnętrze, które w swoim eleganckim i jednocześnie sportowym stylu myśli za kierowcę, wpływa genialnie na komfort prowadzenia auta. No i ten układ wydechowy AMG, poezja... Ponadto warto zaznaczyć, że inżynierowie ze Stuttgartu pobawili się w zamontowanie trybu jazdy Drift i Race. To pierwsze tego typu kombi w historii! Od teraz możemy wozić dzieci do szkoły, a chwilę później udać się na tor i ślizgać się kombiakiem jak nam się podoba. Pojemność bagażnika, to maksymalnie 1950 litrów.
   Skoro dane techniczne mamy już za sobą, to przejdę to krótkiego podsumowania. Moi Drodzy powiem Wam szczerze, że od zawsze byłem fanem Audi RS6 Avant. Czemu? Prawdopodobnie dzięki masywnej, groźnej sylwetce i osiągom idącym w parze z świetnym brzmieniem silnika. Niestety kiedy świat zobaczył nową E klasę, musiałem zmienić zdanie na temat najlepszego kombi na świecie i bez wątpienia na dzień dzisiejszy jest nim Mercedes. Panowie naprawdę się postarali i oprócz wsadzenia tam potężnego motoru, zaoferowali maksymalne luksusy w środku. Cóż mogę więcej powiedzieć? Klasa sama w sobie.....aha i współczuję gościom z BMW :P

Redaktor naczelny
F.L.
   





7 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o niemieckie kombi to ja jestem posiadaczem Audi Q7, które zakupiłem na http://autorawicki.pl/oferta/. Ten wielkopolski sprzedawca specjalizuje się w samochodach luksusowych i można trafić u niego zadbane i sprawdzone modele. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Audi zawsze robi wrażenie. Ja swoje kupiłem w http://mazurek.com.pl a teraz przymierzam się jeszcze do Jaguara :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy z wymienionych pojazdów to solidna marka i wybór będzie dobry. Musimy pomyśleć o tym, aby zakupić odpowiedni pojazd pod nasz budżet dlatego każdy wybierze coś dla siebie z tego zestawienia. Ja osobiście od kilku miesięcy jeżdżę Audi A6 i bardzo lubię to auto, uważam za świetny wybór. Wcześniej jeździłam BMW, ale niestety po tym jak odmówił posłuszeństwa padła elektryka na trasie i musiałam dzwonić po lawetę, którą znalazłam na https://www.pomoc-drogowa-laweta-niemcy.com.pl/
    to zdecydowałam, że muszę to auto sprzedać. Coraz bardziej się psuło i traciło na wartości. Wiem, że naszym Audi A6 pojeździmy długie lata.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat tutaj dużo zależy do tego kto jakie auta preferuje. Na pewno należy pamiętać, że jest to tylko samochód i także może ulec awarii. W takiej sytuacji z pewnością przyda się pomoc z http://drogowipomocnicy.pl/ w ramach holowania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że przede wszystkim bardzo ważną sprawą jest to aby właśnie nasze auto było po prostu sprawne. Jeśli u mnie się coś dzieje to wtedy bez problemów w serwisie https://autokorbas.pl/s ą w stanie sobie z tym problemem poradzić.

    OdpowiedzUsuń