wtorek, 9 maja 2017

"Motoryzacja kołem się kręci" - Fiat 126p

Na tą chwilę czekałem bardzo długo.Uwielbiam bardzo to auto,ale w sumie pytanie powinno być,kto go nie lubi ? Samochód osobowy zaprojektowany i skonstruowany przez FIATA,produkowany we Włoszech w latach 1972-80,a w Polsce od 1973-2000 roku.Miejsca w których był produkowany "maluch" w Polsce,to dokładnie Tychy i Bielsko-Biała.
Poprzednikiem 126p był Fiat 500 a następcą znane wszystkim również dobrze Cinquecento.Każdy lubił to auto,a w tamtych czasach był jednym z najpopularniejszych modeli spotykanych na drodze,co ciekawe auto waży mniej niż dzisiejsze lodówki czy piekarniki 😆,masa własna od 480 - 600 kg.Śmiejcie się śmiejcie,ale do Waszych SUV-ów czy Van-ów nie wejdzie tyle osób,co do malucha jak się jechało do Bułgarii na wakacje 😇w tamtych czasach.
Malucha wyprodukowano w liczbie 4 671 586 sztuk,z czego we Włoszech,powstało tylko 1 352 912,a reszta oczywiście w naszych dwóch fabrykach w Polsce.Każdy się śmieje z tego auta,ale mogę ręczyć słowem że po pierwsze jest coraz mniej sztuk na rynku,a po drugie ceny idą w górę,więc można powiedzieć że Nasz Fiacik,jest motoryzacyjną legendą i oczywiście zabytkiem ♛

Tyle na to czekałem,a napisałem wszystko co chciałem,i niestety muszę się z Wami pożegnać,było miło jak zawsze,i wyjątkowo bo zagościł u Nas "kaszlak",jak zawsze kilka fotek dla umilenia tego super posta.

𝕜.


6 komentarzy:

  1. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie miałem nigdy okazji jeździć tym klasykiem motoryzacji, ale jak najbardziej jest to fajne auto. Jestem zdania, że pomoc drogowa https://www.pomocdrogowalublin.pl/ w przypadku takich samochodów miałaby co robić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej takie rzeczy są bardzo ważne i moim zdaniem sama motoryzacja jest niezwykle ciekawa. Ja jako, że dużo jeżdżę to również posiadam zawsze numer do pomocy drogowej https://gex-hol.pl/ gdyż nigdy nie wiem kiedy może się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten pojazd chyba każdy zna i ja niestety nie miałam jeszcze nigdy okazji aby nim jeździć. Za to jestem bardzo zadowolona, że w ostatnim czasie pomoc drogowa https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ przyjechała po mnie błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście takie auta kiedyś się podobały i ja na ten moment również muszę przyznać, że przed każdym wyjazdem w trasę warto jest mieć kontakt do pomocy drogowej. W każdym razie ja również polecam każdemu właśnie pomoc drogową https://eurohol.pl/ z którą zawsze mi się współpracuje znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno moja siostra miała wypadek na obwodnicy Wrocławia. Szczęśliwie nic jej się nie stało, ale samochód był w fatalnym stanie. Dzięki rekomendacji znajomego skorzystaliśmy z usług firmy https://holowanie.wroclaw.pl/. Byli bardzo pomocni, szybko dotarli na miejsce i pomogli w całej sytuacji. Cieszę się, że są takie profesjonalne firmy oferujące pomoc drogową w naszym regionie.

    OdpowiedzUsuń