Aktualnie trwają targi motoryzacyjne w Paryżu,oczywiście nową Panamerę pokazano wcześniej ale akurat teraz postanowiłem o niej napisać kilka słów,czemu ? W sumie to sam nie wiem.Z tego co słyszałem jest zupełnie nowa od poprzedniej generacji,więc postanowiłem to sprawdzić.Proporcje są te same co w pierwszej generacji,udało się uzyskać większy otwór bagażnika i niższy kant załadunku ( piszę gdyby zachciało Wam się wozić nową Pamą łóżko z IKEI).Jakie zmiany z przodu ? Światła typu LED (w opcji Matrix-LED). Elementy karoserii zbudowane z aluminium,a elementy nośne ze stali,w ten sposób odchudzono 2 generację aż o 50 kg.Najwięcej zmieniło się zaś we wnętrzu fastback-a.Zniknęła masa przycisków z tunela środkowego.Najważniejszym elementem nowej deski jest jednak ogromny 12,3 calowy ekran nawigacyjny.Zmienione zostały też zegary.W centralnym punkcie umieszczony został obrotomierz,a z lewej i prawej strony zabudowane ogromne 7-calowe ekrany.A teraz gwóźdź programu,czyli zmiany pod maską.Panamera Turbo drugiej generacji jest szybsza.Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h (306 km/h) niezauważalnie,natomiast przyspieszenie do setki poprawiło się aż o pół sekundy (wtedy 4,1 teraz 3,6).Model Turbo wyposażony jest w nowy, podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 550 KM. Pod maską modelu 4S pracuje silnik V6 o pojemności 2,9 litra o mocy 440 KM (0-100 km/h w 4,2 s, V-max: 289 km/h). W ofercie jest jeszcze diesel - V8, 422 KM, 0-100 - 4,3 s, V-max: 285 km/h.A teraz ceny W dniu premiery od razu podano ceny podstawowe. Panamera 4S kosztuje w Polsce od 523 620 zł, Panamera Turbo od 746 190 zł, natomiast Panamera 4S Diesel od 543 540 zł.Wszystkie nowe wersje Panamery mają napęd na cztery koła.Pytanie czy nowa Pama jest ładna...albo czy jest tak samo brzydka jak pierwsza generacja...
k.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz